Velkommen!

- Livet er herligt, så hvorfor ikke gemme de bedste og smukkeste tider på et billede?

Her præsenterer jeg mine værker. Jeg fotograferer mange forskellige ting, og her vil jeg vise hvad jeg har taget.
Tjek alt. Håber, at jeg kan uploade et eller andet hver dag afhængig af om jeg har tid...

lørdag den 5. januar 2013

En hel serie!
Jeg har lige fået tilladelse til at bruge billederne fra mit praktikforløb her på bloggen!
Jeg var i starten af december, i praktik på havnen i Aarhus. Det var rigtig fedt, og en farvestrålende havn + vand = en masse gode skud! Jeg tog mange billeder, men der er også mange ting at tage billeder af, når man trods alt er helt tæt på!
Alle billederne er redigeret lidt!

Den første dag var jeg med i slæbebåden, da "Sea Smile" skulle bugseres ud af havnen - altså have lidt hjælp til at komme ud af havnen.

 En af dagene var jeg med ude og være lods (på engelsk "pilot"). Når et skib skal i havn, skal der være en såkaldt lods ombord til at navigere skibet i havn. Det foregår ved, at man får et kald i trafikstyrelsen på havnekontoret, hvor man får at vide, at skibet snart skal have en lods ombord. Når man har modtaget det kald, sendes en lille rødorange båd (lodsbåd) ud til skibet. Her lægges lodsbåden helt tæt op af skibet, hvor man klatrer ombord ved hjælp af en lille rebstige.

Her er det lille containerskib "Tongan" ved at lægge til i containerterminalen. Når skibet er lagt til, går kranerne i gang med at arbejde med det samme.

Containerterminalen med alle de fantastiske farvestrålende containere!

Her er jeg og lodsen lige kommet af "Tongan", hvor vi efterfølgende skulle ud til endnu et skib.

Dette er et dansk tankerskib, som jeg også var med på sammen med lodsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar